Strategie voor creatieve professionals

Jij maakt het mooi en ik zorg dat de basis ook klopt. Zodat wat jij maakt ook echt werkt voor de mensen die het moeten gebruiken.

  • Samantics geeft strategiesessie aan MKB
    • Het werken met Samantha is een verademing op vele vlakken.

      Georges Hilaul
      Regelbaas
  • Laptop op tafel met op de achtergrond een werkomgeving en iemand die pauze neemt

Wanneer het meer tijd kost dan je lief is

Je houdt van je werk, maar voordat je kan beginnen met je eerst uitzoeken wat de klant eigenlijk wil bereiken. Je kan het doen, maar die tijd steek je liever in je vak.

  • Die nieuwe klant die zijn website niet weet te vullen, omdat onduidelijk is wat de boodschap precies moet zijn.

  • Teksten die maar niet geschreven worden. Of die wel komen, maar gewoon niet passen bij wat de klant uitstraalt.

  • Er blijft maar feedback komen, maar eigenlijk weet gewoon niet zeker wat het moet worden. Enorm frustrerend.

Strategie uitbesteden

Ik doe het voortraject

Voor jij begint met ontwerpen of bouwen ga ik met jouw klant in gesprek. We zoeken uit wie ze zijn, wat hun online aanwezigheid moet bereiken, voor wie ze er zijn en wat de boodschap is. Ik vertaal dat naar concrete uitgangspunten die jij direct kunt gebruiken.

  • Een ready-to-go strategiedocument

  • Een klant die begrijpt waarom

  • Tijd voor waar jij goed in bent

  • Vlot en soepel werkproces

Twee personen aan tafel in een vergader setting. Foto is genomen door glas.
Samantha van Samantics poseert zittend naast een plantenbak. Ze kijkt in de camera.

Het proces in 4 stappen

Van intake tot overdracht

Ik werk projectmatig en DBA-proof. Je huurt me in voor een specifieke klus en daarna ga ik weer weg.

  • Stap 1

    Kennismaking

    We spreken kort af om te kijken wat jouw klant nodig heeft. Meestal een half uur, online of telefonisch.

  • Stap 2

    Strategiesessie

    Afhankelijk van wat er nodig is kies je uit drie strategiesessies. Je bepaalt zelf of je erbij aanwezig bent of dat ik rechtstreeks met jouw klant werk.

  • Stap 3

    Uitwerking

    Ik werk alles uit in een document. Doelgroepen, positionering, merkboodschap, contentrichting en concrete uitgangspunten.

  • Stap 4

    Overdracht

    We lopen samen door het document. Ik leg uit waarom bepaalde keuzes gemaakt zijn. Je stelt vragen. En dan kun je aan de slag.

    Plan een kennismaking

Wil je liever dat ik op de achtergrond blijf? Dat kan, want ik ben volledig white label inzetbaar. De klant denkt dan dat het strategietraject onderdeel is van jouw proces en alle communicatie loopt via jou.

Dit werkt goed als je de strategie onderdeel wil maken van je eigen propositie of als de klant één aanspreekpunt prefereert.

Wat anderen me vragen

Veelgestelde vragen

Voor nieuwe websites, rebrands of bestaande websites die niet werken. Ik kan zichtbaar samenwerken of white label op de achtergrond. Dit werkt voor webdesigners, developers, vormgevers, fotografen en marketeers die strategie willen uitbesteden.

Het strategische voortraject van een creatieve (online) ondernemer. Ik ga met jouw klant in gesprek over positionering, doelgroepen en merkboodschap. Jij krijgt een concreet strategiedocument waar je direct mee aan de slag kan. Jij hoeft dus niet meer die uren te steken in uitvinden wat de klant eigenlijk wil.

Een strategiedocument waar jij direct mee verder kunt werken. Daarin staan o.a de doelgroepen, positionering, merkboodschap, contentrichting en praktische uitgangspunten voor wat jij gaat maken.

Je bespaart 3-8 uur aan strategiegesprekken per project. Minder revisierondes, omdat het fundament klopt. En je klant is tevredener omdat ze begrijpen waarom je bepaalde keuzes maakt. Die uren kun je factureren aan andere klanten of stoppen in wat je écht leuk vindt.